" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Thursday, August 2, 2012

1st Iftar Gathering 2012: Restoran Istana Bambu

ehem ... ehem ...
entry yg lambat hupdate

sabtu yg lalu, ada 1 majlis berbuka puasa beramai-ramai ..

Lokasi: Restoran Istana Bambu
berhampiran MRR2



disebabkan bulan Ramadhan, so hanya ada pilihan Buffet Ramadhan sahaja
*sumber gambar Facebook*

ok, mari mula me-review nya ...
ini apa yang cik rai rasa, cik rai makan & apa yg cik rai nampak

Tempat: agak strategik, berhampiran dengan highway .. selama ni duk nampak tepi highway je tapi tak pernah pergi .. nak masuk ikut mana pun tak tau .. 

Dekorasi: sangat cantik .. semua nya ber-inspirasikan buluh bambu .. pemandangan waktu malam so naise dengan lampu-lampu

*tapi tempat makan kitorang suram ... rasa macam duk dalam pondok atau rumah kampung bercahaya kan lampu pelita di hujung ruang makan .. sampai tak nampak mana 1 udang, mana 1 paru dalam pinggan LOL

Kebersihan: tempat buffet bersih, tempat makan nampak naise tapi pondok tempat kitorang duduk tu ada pasir .. dan ada bantal duduk yg mereka sediakan berbau kencing kucing? ohhh, cik rai menyedari ke-bau-an-nya bila kawan cik rai tepuk2 bantal tu huhuhu (mungkin dorg tak pernah hantar dobi)

Servis: tak tau daily punye servis cam mana, kami pi makan buffet ja .. akan tetapi brother bahagian air lai ci kang memang sempoi .. tanya ais krim pun, lembut je jawab "ari ni xde ais krim kak"

Price: untuk buffet Ramadhan RM55 (dewasa), RM27.50 (kanak-kanak 5-12 tahun)

ok, sekarang nak cerita pasal makanan ...

seingat nya hidangan buffet ramadhan masa tu
Nasi Putih
Sayur campur Paprik
Udang goreng (agak nya kot ... nak kata udang masak sambal, xde plak sambalnya)
paru goreng sambal
telur dadar
pelbagai jenis sayur goreng .. termasuk la tauhu telur & yang bentuk 4 segi tu xtau apa dia
ayam bakar
kambing bakar
asam pedas ayam (hey! y no ikan asam pedas?)
kari terung
ada beberapa lagi hidangan kecil tapi xtau apa sebab dh abih 
ulam kacang botol, timun .. (hey! kenapa xde ulam daun selem & ulam raja? lagi gojes makan dengan sambal tempoyak tau!
sambal tempoyak, sambal belacan
mee goreng
laksa
kuih muih 
buah-buahan

rasa makanan?
biasa-biasa je .. xde apa yg special .. mungkin sebab ianya buffet, so nothing special ... kalau ala carte maybe sedap kut ..
cuba baca review ini

rasa minuman?
ok, sedap ..
tapi xdak kopi & nescafe
nasib la ada teh O panas
huhuhu

kambing golek dia pun ok
tapi tak boleh lawan restoran arab punya kambing :p



ini la tempat makan kami
taken by my fiance via blackberry



duk buat bulatan plak tengah-tengah tu
hahahahahahahaha

so bayar RM55 untuk rasa makanan yang biasa-biasa?
xde apa yang special
mungkin customer bayar lebih untuk dekorasi & suasana sekeliling

Overall 3 bintang jek





2 comments:

anaztasias nora aira said...

sedapnyaaaaaaaaaaaa !!!

Cik Rai @SeriGala said...

buffet ramadhan hari kami pi tu tak sedap la nora .. niat hati nak bg 1 bintang je tapi deco dia menarik .. so dpt 3 bintang