" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Wednesday, August 11, 2010

~ Ahlan wasahlan ya Ramadhan ~

Ramadhan datang lagi... alhamdulillah... diri ku masih lg ddt merasai kenikmatan bulan ramadhan... insyaAllah....

dlm masyarakat melayu, bln ramadhan disebut sebagai bulan puasa... erm, tingat zaman study dulu...sahur ala kadar jek..x cm kat umah.. tp seingat aku, aku & buddy bilik aku ni sgt suke makan nasi waktu sahur...org lain sahur mkn biskut, minum susu..tp aku dgn faizah sgt suke makan nasi dgn lauk..tp xde la sehebat lauk cm buke puasa... fevret menu kitorg adlh cendawan goreng...ari2 beli cendawan goreng..huhuhu...
aku plak tmbh menu sket, serunding daging... x pun, lau gase tingin nk makan havoc waktu sahur, beli la ayam goreng @ ikan bakar mase kat bazar ramadhan..insyaAllah tahan smpai ke sahur..heheh... minuman? cm bese la..nescafe.. xpun kopi o..ala2 kat kampung gitu..huhu

yg best nye duk sebilik dgn faizah, die selalu kejut aku sahur... tp selalu nye aku bnyk berjaga... suke sgt la stay up aku ni..smpai skrg la pyh nk tdo malam..haish...

buka puasa? dgn rumet la selalu nye... mase duk level 2, aku, faizah, alin & dila 1 bilik... lau x makan kat bilik aku, mst makan kat bilik faizah..bilik bdk 2 org x penah rase nye..huhuhu... mase duk level 1, aku sebilik berdua je dgn faizah..mmg ari2 dgn die je la..sekali sekala je dgn adib... pas2 mase duk level 5, aku sebilik dgn dila...tp jarang sgt berbuka & sahur dgn dila...
lau faizah x buke puasa dgn topik, makna nye die buka puasa dgn aku la..aku pla mase tu lone ranger...ade bf pn mcm xde bf..hahaha... almaklum la, bf sebuk mengalahkan menteri.. ari2 ade je majlis buka puasa nye... wiken pun blum tentu lg free.. kebizian nye smpai tahap die bleh kata cm ni..

"ala, ayg dtg la mess abg..kite buka sama2.. abg mmg xleh keluar ni..junior2 abg, sape nk tengok???"

x best betul buke kat mess..kompem ramai org..haish sabar je la... tp nk jumpe punye pasal kan, sgup la dtg...bkn sgup pe pun..cook kat mess masak sedap..heheh.. tp selalu nye lau x dpt buka sama, die selalu dtg time kul 10.30 mlm..bwk aku jalan2 makan2... hoho.. tettttttt

terawikh??? kdg2 pegi, kdg2 x pegi... lau org lain, sebuk nk pegi sama2...tp aku tidak.. lau aku gase nk g terawikh jemaah, aku pegi..lau aku malas, aku solat kat bilik jek sorg.. igt lg mase 3rd year, bilik aku level 5..sgt malas nk turun naik tangga..hohoho...

kali ni bln ramadhan aku, sebulan di rumah since aku surirumah kan..hahaha... so, cm bese la, kul 12 @ 1 pg, aku masak nasi..selalu nye aku berjaga smbil nk 2gu sahur... mcm keadaan skrg ni la..hahaha.. abah aku masak pe tuk sahur kang, aku pn xtau...

No comments: