" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Friday, January 25, 2013

Review: Filem Juvana

ehem. ehem.
nak review pasal filem juvana ni.
semalam buat pertama kali nya menonton wayang setelah 2 bulan lebih berkahwin.
ok, itu makna nya 2 bulan lebih tak tengok wayang.
last tengok wayang, skyfall seminggu sebelum kawin kot
hihihihi

semalam gigih ajak suami tengok juvana.
mula2 takut jugak dia tak mau. 
siap gigih cakap cam ni
"kalau malas nak pi KL, kita tgok kat ampang je la"
hahahahaha
lantas suami pun berkata, "kita pi wangsa walk nt"
"OK"
kalau cite tu x best, sy tido je nt.
"eh, cite tu action la. belasah2 sume, xkan tido kot"
(mesti dia x pernah tau pasal drama juvana kat tv3 nih)

tapi last2 nya kitorang pi Pavillion
marathon movie, Juvana & Parker.

sekolah wira bakti ditutup sebab warden diorang gelapkan duit sekolah
so dorg ni semua dihantar ke sekolah juvana lain
sekolah indera bakti
lagu welcoming dorg
 "Allah selamatkan kamu"
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan pelatih baru
Allah selamat kan kamu

guard sekolah ni adlin aman ramli
rupanya dia dulu pun budak juvana
dia la yg meng-saiko botak supaya insaf & berubah

*kalau kena pukul, lawan balik guna matematik?*
ayat botak

kat sekolah ni la ada nya lan todak, lakonan sharnaaz
watak yg lain dr yg lain
good job lan toooooooodak
lan todak x puas hati dengan budak wira bakti sebab konon nya membiarkan Fit, adik lan todak yg mati overdose dadah tu.
ingat tak? ada dalam drama.
kawan dorg mati overdose
so lan todak nak balas dendam sbb membiarkan adik dia mati keseorangan
pastu ada la scene belasah2,gadoh2 sume.
opkos la botak menang bab mem-belasah
hahahaha

disebabkan pergadohan itu, apek, botak & ayam kena hukuman berkurung
kesian apek. sepatutnya dia dah boleh keluar minggu tu tp lan todak x puas hati ajak gadoh
last2 kena kurung
botak plak menyebab kan Jamal (lakonan syafie) melecur teruk di muka kena minyak panas
scene bergadoh di tempat masak.
syok je tengok botak pegangsenduk menumis.
tengah happy2 lan todak dtg buat kacau
dalam perintah berkurung tu, mak apek meninggal.
lepas tu apek agak murung, agak mental
botak hasut dia, suh belasah balik lan todak
yea, mmg apek belasah balik lan todak kat bilik mandi
sejak dr itu apek jadi taiko
dah jadi macam Botak dulu2.
sampai bergadoh la dengan Botak tu.
adlin plak saiko botak supaya insaf
dengan serta merta nya botak pun insaf

watak Daim pun ada.
dia dah dibebaskan, masuk sekolah amik SPM.
bila kisah dia terbongkar sebagai bekas juvana semua budak pulaukan dia
sejak dr sekolah juvana kena buli, kt sekolah ni pun kena buli jugak.
kena belasah sampai masuk hospital
pastu terjumpa Kicap. Kicap dah bebas
dia yg bgtau Apek dah berubah. dah jadi macam Botak dulu.
Daim datang melawat dorg semua.
mula2 happy jek tengok Daim
tapi bila Daim tengok Apek berubah, nasihatkan Apek, Apek lak naik angin.
pastu tiba2 lan todak n de gang buat rusuhan
konon nya nak kan si Botak sebab menyebabkan kematian Jamal
ok, sebenar nya Lan Todak yg bunuh Jamal.
siap ada FRU lg dlm rusuhan ni
sekolah dah jadi tak tentu arah
geng2 wira bakti semua nya bantu pelawat2 menyelamat kan diri.
Lan Todak tetap mahukan Botak.
tp Apek memang tak puas hati selagi Lan Todak hidup.
dorg bergadoh dulu.
pastu Daim datang konon nak leraikan
tak lama plak Botak datang.
Lan Todak happy nak belasah.
akhirnya Botak kena tikam.

naktau Botak hidup ke tak, korang pegi la tonton cite ni kat wayang.
sedih woooooooo
sobs. sobs...




No comments: