" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Monday, March 18, 2013

9th Review: Mas Kahwin DIY by The Groom

ehem ... ehem ...

next review is Mas Kahwin
*rajin plak hupdate malam ni yea*

Mas Kahwin atau Mahar adalah pemberian wajib seorang suami kepada isteri.
ia nya di lafaz semasa ijab qabul.
dan di serah kan mahar setelah sah menjadi suami isteri

alhamdulillah pada 10 November 2012, 10-11-12, jam 10.11 pagi
kami sah menjadi suami isteri.

En. Zul: Ridhuan!
Ridhuan: Saya
En. Zul: Aku nikah akan dikau dengan anak ku, Farah Raihana Zulkifli dengan mas kahwin nya dua puluh dua ringgit setengah tunai
Ridhuan: Aku terima nikah nya, dengan mas kahwin nya, dua puluh dua ringgit setengah tunai.
Saksi: Sah! Sah! Sah!
Tok Kadi: Sah! Al-Fatihah
Ridhuan: YES! YES! YES!


ini lah mas kahwin saya.
di reka sendiri oleh suami saya yg hebat
see, jarang pengantin lelaki buat sendiri mas kahwin.
selalu nya bagi duit pada keluarga, then keluarga gubah kan.
Syabas suami ku sayang!


membaca takliq
see,ada 3 perkara penting di situ
Mas Kahwin, Rantai Tangan & Al-Quran terjemahan.

*lain-lain hantaran apabila selesai majlis*

sah saja menjadi suami isteri
*pandang tepat pada suami masa dia cakap pasal mas kahwin*

Ridhuan: ini mas kahwin untuk awak
Raihana: saya terima kerana Allah S.W.T

sessi bergamba setelah selesai majlis nikah



Ya Allah, Kau berkatilah perkahwinan kami hingga ke syurga. 
Aamiiinnnn.




ok, next review plissss


No comments: