" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Wednesday, April 6, 2011

~ Dating ... nk pakai baju ape ni???

korang pernah x pening nak pikir asal nak kua dating jek, nak pakai baju ape, nk pakai baju kaler ape ... ni aku senarai kan beberapa warna yg agak seswai utk dipakai agar nampak menawan & tertawan ... eheheh

1-kelabu
warna ini agak hot tetapi tidak semudah itu untuk memakainya.tersilap memilih penampilan anda nampak kusam dan hambar.berikut adalah cara terbaik untuk membantu anda kelihatan cantik dengan warna kelabu

>>tambah sinaran pada warna kelabu yg anda pilih.pilihlah dengan hissn metalik dan manik.fabrik satin adalah antara kelabu yg cantik untuk anda jelmakan dalam perhiasan sebegini
untuk gaya yg kelihatan anggun,padankan warna kelabu dengan hitam putih.ataupun padankan dengan kelabu juga tetapi kumpulan warna yg berlainan.mungkin kelabu yang terang atau yg gelap sikit dari pada apayg anda pilih.
>>tambah aksesori yg mampu menaikkan seri penampilan anda misalnya perhiasan emas dgn tona ruby,ungu,@ cobalt .semua ini nmpak mewah dengan kelabu.kebanyakan wanita,jika memilih warna kelabu pada jaket @seluar berbanding memilihnya pada tudung @ baju.
>>dalam memilih kelabu juga,pilihan yg berpotongan feminin@kontemporari. jgn memilih potongan asalnya kerana ianya membosankan keterampilan..swing jacket,seluar berpotongan lebar dan gaun pendek satin semuanya catik dalam rona kelabu.
>>gunakan aksesori untuk menambahkan warnadalam penampilan anda. pilihlah beg atau kasut keemasan atau pun perhiasan dari kulit haiwan.

2-merah
warna merah banyak terbahagi kepada kategori bermula daripada merah jambu lembut dan juga merah keunguan. ada merah yg menjadikan anda cantik,dan ada juga yg menjadikan anda tidak bermaya. ada pebagai cara menampakkan anda cantik dengan warna ini.berikut adalah enam ketogeri kulit pilihan merah yg sesuai

>>jika anda memilih merah dan anda kelihatan memonopoli oleh warna itu apabla melihat ke dalam cermin,jelas terbukti yg pilihan warna itu tidak sesuai dengan anda.tetapi sekiranya anda memakai merah dan anda sangat menawan.itulah merah yang terbaik untuk anda
>>kulit cerah-jika anda berkulitcerah dan mempunyai rambut keperangan dan mahu memakai kanta warna biru atau hijau,anda perlu memilih warna merah yg mempunyai unsur kebiruan.merah yg becampur sikit warna jingga,tidak sesuai sama sekali dengan anda
>>rambut coklat-jika rambut anda berwarna coklat pula,pilihalah warna merah yg terang dan gelap.untuk anda merah yg kebiruan adalahpilihan yg terbaik. dan jauhi lah warna merah yg mempunyai unsur kekuningan
>>kulit kekuningan-jika anda mempunyai kulit putih kuning,warna merah yg terbaik untuk anda adalah warna campuran merah jingga.merah sebegini sangat sesuai dan dan ia menyempurnakan warna kulit dan rambut anda.jauhi sama ada warna merah kebiruan
rambut putih-jika rambut andasedikit kelabu danputih,lebih baik anda memilih warnamerah keungguan dan merah kebiruan,anda tidak sesuai mengenakan warna merah dengan sentuhan jingga.
>>rambut hitam-kalau rambut anda hitam pekat pula,anda sangat cantik mengenakan merah terang seperti warna merah peti surat.perlu di ketahui yg warnamerah sebenarnya sesuai dengan semua jenis kulit dan warna rambut.yg paling pening ialah kebijaksanaan dalam memilih.paling pening,warna merah yg di pilih haruslah mampu meningkatkan seri diri dan bukannya menenggelamkan anda (tema wedding sekarang)

3-kuning
ramai orang takut untuk memilih warna kuning. sebenarnya,anda boleh memakai warna kuning walaupun merasa tidak yakin untuk mengenakannya.berikut panduan untuk anda tampil cantik dengan warna ini walau apa pun warna kulit anda
>>pilih jenis kuning yang betul-walaupun anda tidak sesuai mengenakan warna kuning yg sedang popular,sebenarnya ada kumpulan warna kuning yg sesuai untuk anda gaya kan
>>kulit-warna gelap dan berambut hitam-anda cantik mengunakan warna kuning terang
>>rambut-keperangan-pilih warna kuning yang agaklembut sedikit

tips memilih fabrik:agar warna kuning menyemarakkan lagi penampilanmu,dekatkan warna kuning itu pada wajahmu,sekadar memasikan apakah warna itu sesuai dengan rona warna kulit mu
>>pilih aksesori berwarna kuning-jika anda telah puas mencuba dan tidak ada satu pun yg sesuai dengan anda,pilihlah aksesori yg berwarna kuning.anda boleh mengunakan beg tangan kuning ataupun kasut kuning,dan sebagai cadangan anda boleh mengenakan atau memakai kasut kuning dengan pakaian yg berwarna agak gelap misalnya hitam @ biru laut untuk penampilan yg lebih menyegarkan
>>padankan dengan warna lain yg agak lembut-anda mungkin tidak berani untuk mengenakan warna kuning begitu sahaja,cara terbaik anda boleh mengenakan /memadankan warna lain yg lebih lembut misalannya warna coklat muda.andai rasa tak sesuai bagi anda,cuba padankan warna hitam pula.nmpak lebih berkeyakinan
>>serlahkan kulit anda-kalau anda baru pulang dari pantai dan kulit anda terbakar kerana sinaran matahari,waktu itu adalah waktu terbaik anda mengenakan warna kuning,kenakan lah blaus kuning pasti anda akan nmpakluar biasa.dan lebih comel dari biasa

4- biru
tidak dnafikan ramai dikalangan wanita-wanita menyukai warna biru,dan memilih wrna biru setiap kali mereka nk keluar dating mahu pun ketempat-tempat yg awam.tapi awas! x semua pakaian warna biru sesuai untuk di bawa ke sesuatu majlis.

>>agar pinggang kelihatan ramping,pakailah pakaian yg mampu memmbuatkan bahu lebih besar dari pinggang. gabungkan warna yang sepadan antara bawah kain dan atas iaitu dibawah lebih gelap dari bahagian atas.. ia mampu memberikan kesan efektif.
yg penting,teliti terdahulu gaya manakah paling sesuai dengan gaya anda.ingat!personaliti diri anda dinilai daripada stail peribadi anda

No comments: