" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Friday, March 16, 2012

Nasyid Fevret Pilihan

assalamualaikum & selamat pagi kawan-kawan ...

korang suka dengar lagu nasyid tak?
kalau suka, kumpulan nasyid mana pilihan korang?
Raihan? Rabbani? InTeam? Hijjaz? UNIC?
dan banyak lagi la kumpulan nasyid sekarang ..
kalau masa belajar kat uia dulu, boleh kenal sume kumpulan nasyid yg ada kat Malaysia ni. tp sejak dh abis belajar, banyak yg ketinggalan ...

tapi kan, dalam banyak2 kumpulan nasyid tu korang pernah dengar tak kumpulan nasyid Shoutul Amal?

mereka ni berasal dr Terengganu, Malaysia ..
mula-mula cik rai mengenali Shoutul Amal sejak rakan sekelas memperkenal kan ... kebetulan pulak rakan sekelas tu ketua nasyid masa sekolah dulu ... maka nya, sejak itu lah kenal Shoutul Amal ni ... kumpulan ni aktif tahun 2000-2006 ...

*ada org dewasa & kanak-kanak*
suara lunak merdu je
sekarang ni dorg mesti dah besar kan?

bagi yg x pernah dengar, jum layan lagu-lagu Shoutul Amal ..
ni antara fevret cik rai laaaa


Janji Tuhan Pasti Berlaku



Sedarlah Insan


Nostalgia








Guru ku



Manusia





No comments: