" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Wednesday, May 30, 2012

Tahun Melawat Perak 2012 :)

ehem ... ehem ...
akhirnya hajat abah nak balik kampung bersama adik-adik nya tercapai ...
walaupun tak semua yg join, tapi alhamdulillah ...
seronok sekali sekala balik ramai2 cam ni ...
tak de la kami 4 orang ja, hahaha

minggu lepas, 26-27 may, kami gerak ke Bagan Serai, Perak ...
jam 5 ptg
beg-beg kami orang ...
ber-lima
sampai di Bagan Serai, Perak dalam pukul 10.30 malam gitu ...
5 1/2 jam kau nak sampai dr Bentong ni :)
dah siap loading barang di rumah tok ngah, kami kua ngeteh ...

kawan abah, ex bomba bentong
lokasi: kedai makan depan balai bomba kuala kurau
dah siap ngeteh, jam pun dah hampir pukul 12, kami gerak ke tanjung piandang ...
makan masa lebih kurang 30 minit dr kuala kurau ke tg piandang ...
sebab pegi tg piandang? rumah kenduri, rumah pengantin ...
mak jemah sanagt budak berdua ni ..
kelihatan semua nya sudah tidur ..
tapi kami gigih jugak datang ..
sampai2 je pengantin duk gubah meja makan pengantin hahaha
tok pun dah tidur tapi gigih jugak bangun sebab anak cucu mai dr Pahang ...
jauh nooooooo
tok siap tanya lagi ...
"siapa dia mai malam2 ni? tak takut ha, nun, ta, wau ka?"
hahahahhahahahaha, kami sume gelak ...
yea, tok memang suka buat lawak ...


on de way nak balik bagan serai semula ..
berjimba dalam kete kejap

ke-esok-kan hari nya ...
bangun awal .. pukul 8.30 kut hahahaha 
banyak kali terjaga dari tidur ... diganggu oleh kokokan ayam ..
sebab bilik tidur bersebelahan dengan reban ayam .. bangun pagi baru tau ada reban ayam di situ
auuwww, tidur ku diganggu hahahahaha
tapi maintain tido lagi smpai pukul 8.30 :P
sarapan pagi makan nasi lemak berlauk, boleh plak tido balik ..
watdehell? hahahaha
sedar2 je dah pukul 12, mak abah tak balik lagi .. depa pi jalan baru ...
pakcik dari kedah pun belum sampai parit buntar lagi ..
beliau sesat ...
tapi disebabkan dah pukul 12, cepat2 la mandi ...
dah siap mandi, ni ha plak aktiviti kami orang :D

paksu aka Syahir AF8
yea ... ini paksu cik rai ... beliau tengah pikir video klip terbaru hahaha
tengok cuaca, redup je kan? pada hal dah hampir pukul 1 dah ni

dah book sebijik ...
buat homestay hahahahahahaha
motip? aauwww, kurus tak? hahahaha

Mak Jemah gedik ..
bendang ni belakang umah tok kami jek :P

memang kurus kan cik rai? hahahaha

mak-mak jemah meng-gedik di tengah2 bendang
 
ariff naufal tengah lapaq ..
teguq pun dia tak mau cakap

tapi bila dah dapat makan, dah kenyang, begini plak aksi dia
hahahahaha
memang pandai propa la budak ariff ni 
lagi sekaliiiiii
mak-mak jemah in de houze
si abang, si adik & bapak saudara mereka

nak bergambar dengan mak-mak jemah

bergambar di pelamin ..
tapi pengantin xde .. xtau pi mana
hahahhahahahahaha
abih ja kenduri, balik bagan serai semula ..
lepak-lepak, mandi-mandi, makan-makan ..
siap gerak ke Pahang & Kedah ...
kami 5 orang balik Pahang ...
pakcik & makcik balik Kedah ...
masing-masing balik umah mertua ...

yea, bila difikirkan balik, adik beradik abah 3 orang kahwin dengan orang utara, Kedah ...
bila kena time cik rai, cik rai pun nak kahwin dengan orang utara jugak ...
wah, semua berkumpul di utara yea?
jodoh & ketentuan tuhan ..
supaya kami semua tak lupa asal-usul kami dari Perak Utara ni ...
dah dekat dengan Penang oiiiii hahahahhahaha
like like like like like like like like ...........

masa balik kampung kali ni, abah cik rai tak dak modal lain bila duk sembang dengan sepupu2 dia
selain dari ini ...

"aku nak habaq ni .. aku nak kenuri"
"hah? bila?"
"bulan 11"
"tudiaaaaaaa ... kak long nak kawin ah? dengan orang mana?"
"orang tanjung" (shempoi baq ang) hahahahhaha
"tudiaaaaaaa, dapat org tanjung noooooo"
"nanti aku balik sekali lagi, jemput semua .. kalau tak dapat mai Pahang, kita ramai-ramai pi Tanjung"

yea ... hanya itu lah perbualan mereka ...
cite pasai tu je laaaaaa
hahahahahahahaha

last but not least *wah, cakap omputeh* gerak balik ke Pahang pukul 7.30 malam ...
dan sampai di Tanjung Malim jam 10.30 ...
sempat melawat FFIL, makan malam di situ ...
yeay! kenyang! hihihi ..

pukul 12 tgh malam gerak balik Bentong ...
sampai umah pukul 1.30 pagi ..
alhamdulillah selamat sampai ....



sekian saja laporan untuk minggu lepas ...
minggu ni kita akan ke Melaka plak :)





No comments: