" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Tuesday, July 5, 2011

ter-miss event ... adehhh

Tatu: PDRM, ATM bergabung

SEREMBAN 30 Jun – Pasukan tatu Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan bergabung dengan pasukan tatu Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bagi mengadakan pertunjukan di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi di sini pada pukul 8 malam esok.

wahhhhhh!!!!!!!!

cam mana cik rai bleh terlepas pandang event tatu kat semban ni?

adoii laaaaaaaaaaa

nanges sorang2 tepi tingkap ... huhu T_T

Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh memberitahu, persembahan tatu selama dua jam setengah itu diadakan sempena sambutan perkhidmatan polis ke-204 tahun di negara ini dan merupakan kali pertama diadakan dengan ATM.

‘‘Seramai 850 pegawai dan anggota daripada kedua-dua pasukan keselamatan itu akan mengambil bahagian pada pertunjukan tatu tersebut yang diadakan secara percuma kepada orang ramai.

‘‘Pertunjukan tatu itu juga melibatkan persembahan pancaragam PDRM dan ATM, kawad tanpa perintah oleh Pusat Latihan Polis (Pulapol) Air Hitam, tempur tanpa senjata oleh ATM, kawad patung oleh Pulapol Kuala Lumpur.

‘‘Tidak ketinggalan adalah persembahan akrobatik bermotosikal oleh PDRM dan ATM, unit berkuda dan Komando 69,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Osman menjelaskan, pertunjukan tatu itu adalah bagi merealisasikan pendekatan kepada masyarakat berteraskan konsep berintegriti, tegas, adil dan berhemah selain mengeratkan hubungan polis dengan masyarakat.

Melalui pertunjukan tatu itu juga katanya, ia dapat mempamerkan kemahiran, kecekapan dan semangat tinggi PDRM dan ATM dalam melaksanakan tugas masing-masing.

No comments: