" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Tuesday, July 3, 2012

Ghost - Korean Drama

ehem ... ehem ...

ini adalah entry pertama berkenaan dengan drama korea ...
hahahahahahahahahaha
cik rai bukan lah fanatik drama korea apa tah lagi k-pop
tidak! tidak! not my taste ...

akan tetapi drama terbaru ni macam syok plak ...
ini bukan cerita cinta ...
ini cerita polis ...
polis siber ...

watak utama

Sinopsis:
An intense thriller, 'Ghost' tells the story of a cyber investigation team who solves cyber crimes.

Kim Woo Hyun (So Ji Sub) is a perfectionist and the only son of a high ranking officer who graduated from the police academy with top honours, he joins the cyber investigation department as a detective together with his partner, Yoo Gang Mi (Lee Yeon Hee).

Together, they fight against their arch enemy, 'Hades'.

Starring casts: So Ji Sub (Memories In Bali), Lee Yeon Hee (Paradise Ranch), Daniel Choi (The Musical), G.O (MBLAQ, Salamander Guru & The Shadow Gang), Song Ha Yoon (Guardian Angel Kim Young Goo).


Malaysia pun ada polis siber tau ...
under Siasatan Jenayah Komersil ..


Bahagian Siasatan Jenayah Siber & Multimedia.
- Unit Siasatan Komputer.
- Unit Siastan Internet.
- Unit Siasatan Forensik Komputer.
- Unit Siasatan Filem/Muzik/Paten.
- Unit Siasatan Komputer Sofware.
- Unit Cakera Optik.



berikut adalah watak-watak yang ada dalam drama Ghost ni

Kim Woo Hyun (So Ji Sub) 
watak utama ...
kira dia hero la

Yoo Gang Mi (Lee Yeon Hee).
partner pada Kim Woo Hyun ..
polis jugak ..


Daniel Choi
dia ni stalker, hackers ...
nama gelaran : Haders
dituduh membunuh


yang ni tak pasti siapa ..
mungkin dia lah pembunuh sebenar
seorang lelaki ber-jam tangan peta dunia?
kalau korang tengok episod 1 laaaa hehehe


ni plak pegawai polis bekerjasama dengan mereka
tapi dia ni bukan pakar jenayah siber


so, nak tau cerita lebih lanjut, tengok la cerita Ghost setiap Isnin & Selasa, jam 9.05 malam di One HD, channel 393 Astro Beyond :)

http://www.onetvasia.com/shows/ghost







No comments: