" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Tuesday, July 31, 2012

Ramadhan 11: Resepi ayam masak merah sunquick

ehem ... ehem ...

apakah? first & last entry resepi ramadhan masa 1 ramadhan kot
kenapa?
*mak jemah tanya*
9 ramadhan sebelum ni kau tak masak ke cik rai?

amboiiiiiiii mak jemah!
laserrrrrr nya kauuuuu
kasi laser mulut tu baru tau! LOL

ok berbalik pada resepi kita hari ini
*sambil menggayakan tangan*

Bahan-bahan nya ialah


bawang merah
bawang putih
halia
cili kering (rebus dgn air panas yea mak jemah)

*semua bahan ini ditumbuk*
nak kisar pun boleh tapi sebab ni 1-2 org je makan, so tumbuk saje laaaaaaaaa
buat apa nak bazir letrik?
menumbuk boleh eksesais sket hahahahahahhaha


mula-mula WAJIB goreng ayam

dah siap goreng, tumis semua bahan yang di tumbuk
pastu masuk kan sos
1 sudu kecik oren sunquick
garam & gula secukup rasa


SIAP!!!!!!!


buka puasa kang boleh makan






p/s: syok la blogging .. guna henpon jek ... snap gambo terus upload & BlogIt
*jakun*


2 comments:

cik chinta said...

wah, sng rupenye. bahikla. akn try nti

Cik Rai @SeriGala said...

mesti try cik chinta hihihi