" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Sunday, May 8, 2011

SEDIA ...

ehem ... ehem ...

POLIS SEDIA BERKHIDMAT ....

orang awam sila berhati-hati ...

Jangan cetuskan kontroversi ...

Negara kita, Malaysia ada undang-undang ...

Jangan buat sesuatu ikut suka hati ...



KUALA LUMPUR 7 Mei - Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar memberi amaran kepada mana-mana pihak yang ingin menjadikan Kristian sebagai agama rasmi supaya tidak menyentuh perkara sensitif itu kerana boleh mencetuskan ketegangan antara kaum.

Beliau menegaskan, polis tidak akan membenarkan isu sebegini sengaja dimainkan oleh mana-mana pihak kerana ia boleh menjadi ancaman kepada ketenteraman awam.

"Saya menasihati pihak berkenaan supaya berhati-hati dalam menimbulkan isu-isu sebegini, jika mereka terus memainkan isu-isu itu, kita akan ambil tindakan.

"Sekali lagi, saya memberi amaran mana-mana pihak jangan bermain dengan api kerana kelak akan terbakar tangan," katanya selepas merasmikan papan tanda Polis Diraja Malaysia di Wangsa Maju, di sini hari ini.

Sementara itu, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, penelitian perlu dibuat terlebih dahulu sama ada bahasa yang digunakan itu adalah bahasa yang memecahbelahkan masyarakat ataupun yang menyentuh soal hasutan.

"Saya akan mengutus apa-apa pandangan terus kepada Menteri Dalam Negeri untuk beliau melihat perkara ini dari sudut keselamatan negara. Kami dari sudut undang-undang siber manakala Menteri Dalam Negeri dari sudut undang-undang keselamatan," katanya.

No comments: