" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Wednesday, August 3, 2011

Lagu Raya - Fevret

ehem ... ehem ...
alhamdulillah ... selamat suda 3 hari kita berpuasa ...

uolls berbuka makan apa tadi???

kenyang x???
hehehe ...

okeh, kali ni cik rai nak share pasal lagu raya ...
koleksi lagu raya fevret cik rai ...
dan semestinya cik rai akan jadi kan lagu2 raya ni sebagai ringtone & message alert ... hehehe

uolls nak tau lagu apa???
ni ha ...
*
*
*
*
*
*






cik rai paling suka lagu ni ...
lambaian aidilfitri : Jamal Abdillah & Saleem

nak lirik dia???
nah ...


Suara takbir berkumandang
Membisik di hati
Sebak terasa di dada
Ku teringat kampung halaman

S:
Di pagi indah aidilfitri
Yang mulia ini
Sayup jauh dingatan
Ayah bonda sanak dan saudara

JA:
Jangan sedih
Usahlah kau berduka
Melayan gundah di hati
Gema takbir menambat di jiwa

JA:
Aidilfitri
Disambut penuh gembira
Walaupun di perantauan
Bersyukurlah kepada Illahi

JA:
Ku terharu
Merindukan gurauan
S:
Lambaian di desa
Ayah bonda sanak dan saudara

S:
Ampun maaf
Ku pohonkan di angin lalu
S & JA:
Ampuni anakmu
Dari segala keringan dosa

S & JA:
Ayah dan ibu
Dengarilah rintihan ku
Di hari yang mulia
Aidilfitri penuh syahdu

JA:
Jangan sedih
Usahlah kau berduka
Melayan gundah di hati
Gema takbir menambat di jiwa

S:
Ampun maaf
Ku pohonkan di angin lalu
S & JA:
Ampuni anakmu
Dari segala keringan dosa

S & JA:
Ayah dan ibu
Dengarilah rintihan ku
Di hari yang mulia
Aidilfitri penuh syahdu



okeh, lagu yang ke 2 menjadi fevret cik rai ialah ...
*
*
*
*
*
*
*




lagu gembira bersama di hari raya by Othman Hamzah ...

Hari ini sungguhlah indah
Langit cerah nampak bahagia
Hari ini aku merasa
Sungguh riang kerna hari raya

Akan ku sambut dengan riang dan gembira
Wahai kawan mari bersama suka-ria
Pada yang tua maaf di pinta
Pada kawan begitu juga

Kesalahan masa nan lalu
Lupakan saja tempuh yang baru
Pada yang jauh tak (usah) ku lupa
Agar mereka gembira bersama



3 comments:

Abg Long said...

Salam ramadan buat Cik Rai.. wahh best jgk ar lagu raya nie.. Along suka sgt lagu nie.. bila dgr mahu jgk sedih je...

Farah Raihana said...

salam ramadhan jugak utk abg long!!!
wah, suka jugak yea lagu2 tu ... hihihi

fAizAl_85 said...

lagu raya feveret aku,
mode gembira: lagu raya anuar zain + elena
mode sedih: klasik: bila tiba hari raya
moden: diriku tak punya siapa (ina naim). huhu :)