" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Monday, October 31, 2011

x pernah ketinggalan: part 1

ehem ... ehem ...
wahhh, setelah sekian lama x meng-hupdate Minda Serigala ...
baru hari ini terasa nak hupdate ...
tiba2 ada idea plak nak hupdate entry ...

so, ini la dia ...

nak tau apa yg x pernah ketinggalan tu???

yeahhh ..

its MasterChef ...

sekarang ni tengah duk heboh la pasal MasterChef ... boleh dikatakan sana sini duk kata MasterChef ni ...
yg terbaru, Malaysia pun ada MasterChef ...
wahhh gitoooo ..

okeh, cerita dia cam ni ...
uolls suka ke tengok MasterChef ni???

ahha, cik rai penonton setia MasterChef tau ...
1st kenal MasterChef ni, sejak tonton MasterChef Australia ... tu pun dah season 2 ...
asal usul MasterChef ni dr US sebenar nya ..
pengasas nya Chef yg terkenal dengan sumpah seranah yg hebat ...
Gordon Ramsay ...


okeh, mari lihat gambar ...



ini MasterChef Australia .. 1st time tgok yg ni la ...
x pernah miss ... hari2 duk ngadap starworld :D


ini pemenang MasterChef Australia season 2 ...
Adam ... (x ingat nama penuh dia)



2nd .. tgok yg junior plak ...
budak2 jd chef uolls ...
terbaikkk ...
kalah la cik rai yg x reti masak ni kan .. :(



okeh, ni plak juri2 tetap MasterChef US season 2 ...

dari kiri: Joe Bastianich, Gordon Ramsay, Graham Ellio




ini lah pemenang MasterChef US season 2 .. Jennifer ...

kat tv sekarang ni lum tunjuk lg pemenang .. baru sampai Top 4 Compete ..
so, nak tengok, kena tunggu setiap hari ahad, kul 8 malam, cenel 711 Starworld






dan yg terbaru ... MasterChef Malaysia ...




setiap hari Sabtu hingga Rabu ...
jam 9 malam ..
Cenel 104 Astro Ria ...

bleh la blaja resepi2 baru .. sebab ini Malaysia punya kan, so bahan2 masakan dia sume halal ..

nak tau resepi? KLIK SINI .. officially web untuk MasterChef Malaysia ..

so, good luck utk semua yg bertanding :D

1 comment:

faizal mohd said...

next year ko masuk la pulak. hehe