" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Friday, December 2, 2011

Stor nak siap dah

ehem ... ehem ...
selamat petang semua!!!
cuaca redup petang ni ...
cuaca cenggini sangat seswai untuk jogging .. tak panas
tapi ntah bila nak rajin ber-jogging macam dulu pun tak tau la ...
sangat malas skrg ni ...
nak keluar rumah pun rasa malas tau!
haih, penyakit mende la ..

berbalik pada entry ...
65% dah siap stor di belakang rumah sebelah ..
rumah ni sebelah rumah cik rai je ..
tp hak milik atok cik rai ..
di sewa kan pada penyewa ...

maka nya, pada 1 hari, mak sedara cik rai memberi pendapat buat stor kat bahagian dapur (pasai skema je ayat ni?)

ia nya adalah untuk menyimpan barang-barang & peralatan memasak seperti:
- kawah, dapur, kuali, pinggan mangkuk, periuk belanga, bekas-bekas, besen, cawan, tempat air basuh tangan dan yg sewaktu dengan nya ..
ala, barang-barang untuk kenduri kawin tu ..

sebenarnya barang-barang tu sekarang ni ada dalam stor rumah cik rai ..
tapi disebabkan tahun depan ada BIG BIG Event, maka nya WAJIB kosongkan bilik itu yg selama ini dijadikan stor ...
so, barang dalam stor itu la yang akan dipindah angkut ke stor yg belum siap lagi ni ...
lagi 2 minggu siap la kut ...
tinggal nak buat lantai belah dalam jek ...



*belah dalam je yg x siap lg*
lantai simen & dinding

2 comments:

faizal mohd said...

BIG BIG EVENT ek? :)

Serigala Maroon said...

yeahhh! hihihi

tungguuuuuuuuuu