" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Anniversary

Monday, December 19, 2011

Ustaz Kazim Elias Wedding Special

ehem .. ehem ..
assalamualaikum uolss ..
lama rasa nya tak hupdate Minda Serigala ni ..
sebuk dengan wedding kawan sekolah ...
cik rai akan hupdate entry wedding kawan ni pada yang entry akan datang.

macam biasa la, quick entry ...
x bape reti nak ber-intro panjang-panjang.
hihihi

ni cik rai nak share ceramah pendek oleh Ustaz Kazim Elias pasal perkahwinan
jum dengar sama-sama ...
ilmu perkahwinan ni ..





cik rai siap take note lagi ...

SEBAB PERKAHWINAN
1) ingin dapat zuriat
2) menyempurnakan akal lelaki & perempuan
3) menyempurnakan hak orang perempuan
4) dapat menyelesaikan masalah masyarakat (gejala sosial)
5) untuk mendapat rahmat Allah SWT


TIPS PERKAHWINAN SERONOK
1) Tengok muka suami/isteri
2) banyak kan komunikasi bercakap selepas berkahwin (cth lain: kerap ber-SMS)
3) banyak kan berjemaah (solat, makan, mandi bersama)
4) panggil suami dengan gelaran yang baik (sebaik-baiknya panggil 'abang')
5) jangan susahkan pasangan
6) Nabi Muhamaad SAW berpesan : Jangan marah. jangan marah. jangan marah. (kena banyak bersabar .. banyak kan rindu-rinduan)

Suami perlu ingat: Rintangan sangat berat
Isteri perlu ingat: Cabaran sangat kuat



so, sama-sama lah kita berdoa agar perkahwinan kita dirahmati Allah SWT.
Amin.

2 comments:

dhiera said...

cik rai, entri bermakna ni. walaupun tak dapat tengok video tu tp ringkasan yang cik rai buat, bermakna buat semua~

Serigala Maroon said...

nape dhiera x dapat tengok? loading lama eh?
hehe, yea .. itu ringkasan yg ustaz tu cakap =)