" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Saturday, April 30, 2011

Anak kedua Rita Rudaini

Rita Rudaini selamat lahirkan anak kedua


Rita Rudaini Mokhtar selamat melahirkan anak keduanya di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 29 April – Pelakon Rita Rudaini Mokhtar, 35, selamat melahirkan anak kedua di sebuah hospital swasta, di sini hari ini.

Bayi seberat 2.75 kilogram yang lahir sekitar pukul 1.26 petang itu diberi nama Airit Rafqa Arjuna.

“Keadaan Rita sudah stabil dan syukur kepada Allah kerana semuanya sudah selamat.

“Rita bersyukur kerana tidak berhadapan dengan sebarang komplikasi sewaktu melahirkan dan anak juga lahir dengan sihat,” kata Rita kepada Utusan Malaysia.

Pelakon itu juga berharap agar kehadiran Arjuna akan menambah lagi seri dalam kehidupan rumah tangganya dengan suami, Aidil Zafuan Abdul Radzak, 24.

Anak pertama pasangan ini, Airit Rayyan Rizqin kini berusia hampir dua tahun.

Mengenai makna di sebalik nama bayi berkenaan, kata Rita, dia suka kepada perkataan Arjuna yang berkaitan dengan sifat gagah perkasa dan kepahlawanan.

“Bayi inilah ‘wira’ yang menyelamatkan saya pada ketika dilanda pelbagai masalah selama mengandungkan dia.

“Apa juga dugaan dalam rumah tangga ayah dan ibunya, Arjuna tetap gagah dan bertahan di dalam kandungan saya. Sebab itu saya letak dia sebagai arjuna kepada kami sekeluarga,” kata Rita.


wow ... congrats rita & zafuan ...

No comments: