" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Sunday, April 24, 2011

menyorok? x dah ...

Polis tidak lagi menyorok




SHAH ALAM 23 April - Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, polis kini tidak lagi menggunakan pendekatan menyorok atau bersembunyi di sebalik sebarang objek ketika mengadakan operasi mengesan pesalah trafik.

Sebaliknya, beliau berkata, anggota polis akan lebih banyak menonjolkan diri serta mengeluarkan saman secara bersemuka mengikut peruntukan undang-undang sedia ada.

Beliau bagaimanapun menegaskan, saman ekor dan operasi trafik tetap akan diadakan seperti biasa bagi mengesan pesalah-pesalah trafik.

Menurutnya, menerusi pendekatan itu, semua pengguna jalan raya akan dimaklumkan mengenai kewujudan sekatan dan operasi di hadapan mereka menerusi papan tanda elektronik dan sebagainya.

"Ini bermakna setiap operasi (sekatan) dijalankan, pengguna akan tahu dan jika masih berdegil, mereka akan disaman.

"Ini bermakna, polis tidak akan lagi bersembunyi di sebalik pokok atau tiang lampu, kita akan saman terus dan kalau kena saman jangan lupa bayar.

"Untuk itu, polis akan menggunakan bantuan kemudahan teknologi canggih untuk mengesan mereka (pesalah trafik) seperti kamera litar tertutup (CCTV) dan sebagainya," katanya.


ehem ... ehem ...

lepas ni akan selalu nampak polis di setiap jalan la yea ...

highway lg ...

kat highway la org selalu bawak laju ...

No comments: