" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. " (Surah Ar-Rum : 21)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers

Friday, June 17, 2011

PAT kini disandang oleh PTD ... Tahniah!


KUALA LUMPUR 15 Jun - Sistem penggiliran Panglima Angkatan Tentera kembali ke tampuk pemerintahan Tentera Darat Malaysia (TDM) melalui Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkuat kuasa hari ini, selepas diketuai oleh Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) selama dua tahun.

Ia bagi menggantikan Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin yang menamatkan perkhidmatannya hari ini selepas 41 tahun menabur bakti dalam TUDM dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Penggiliran ketua perkhidmatan cabang dalam ATM sebagai Panglima Angkatan Tentera dimulakan pada April 2005 apabila Laksamana Tan Sri Mohd. Anwar Mohd. Noor daripada Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dilantik ke jawatan tertinggi ATM tersebut.

Ia memecahkan tradisi ATM apabila kesemua jawatan tertinggi ketumbukan tersebut sebelum itu diketuai oleh Panglima Tentera Darat.

Melalui trend sekarang serta sumber Utusan Malaysia, penggiliran jawatan itu akan dibuat mengikut turutan: TDM-TLDM-TDM-TUDM.

sumber: utusan malaysia

No comments: